Aku, kau dan dia

Aku, kau dan dia

Saturday 23 April 2011

Kerja, kerja, kerja...

Best Blogger Tips
            Aku mulakan kerjaya ku hanya sebagai seorang pembantu, guru dan pengasuh di sebuah taska di Kajang. Ketika itu aku di tahun 2 UiTM Shah Alam. Aku berkenalan dengan seorang guru yang aku panggil Nana. Nana berasal dari Kelantan. Bos aku tak tahu yang aku seorang siswazah ketika itu, aku takut nk bgtau coz takut x dpt keje tu, ala nak cari duit lebih sikit je..
            Habis je UiTM aku jadi florist... aduh!!! sakit nye pinggang hari2 angkat bunga...tp syok keje kat KLCC.. kat centre lak.. ari2 jumpa artist..selain tu aku banyak timba ilmu mengubah bunga.. sampai skrg nak buat jambangan bunga tu x de masalh la.. tp nk buat utk org skrg x berani ler..
            Masa tu aku duk lembah pantai bersam kengkwn Yayasan SALAM (Persatuan sukarelawan yang aku aktif masa tu). Diaorg kesian tgk aku ari2 balik lewat mlm nk merungut sakit pinggang so ada seorang akak tu.. k.lang, (akak mokhlis-Suami Nordina Intan).. Dia htr nama aku sbg volunteer kat MAKNA. Lepas tu aku jadi Pngurus Rumah Pengantaraan Hospital Putrajaya yang mana menghandle pesakit-pesakit kanser yang berurusan dgn hospital putrajaya. Tempat tu kat Dengkil, berhampiran Kuaters Kastam.
            Ketika di sana, aku berhubung kembali dengan sahabatku Wan Zhafran (ketika ini dah jadi suamiku). Secara tidak sengaja, timbul perasaan cinta bila masing-masing masih single. Oleh kerana kesukaran si dia menemui ku, aku ambil keputusan letak jawatan dan berhijrah kembali ke bandar metropolitan Kuala Lumpur. Aku kembali ke KLCC yang aku cintai...
BERSAMBUNG....

No comments:

Post a Comment