Aku, kau dan dia

Aku, kau dan dia

Monday 23 March 2015

HARI KE 3

Best Blogger Tips
Alhamdulillah hari ni dah masuk hr ke 3... aku tekad x nak naik timbang sehgga hari Sabtu... bukan apa...aku rasa bila aku naik tmbg mula la diet mula lari....so NO TO TIMBANG hahahhaha

Hari ni aku msk kerja semula setelah semggu bercuti...x de la semggu sgt... 5 hr je sbnrnye... sbb selebihnya ada kelas tmbhan dan Mesyuarat Agong Pibg...yang sakit hatinye, beberapa kerat je yg dtg..sedih sungguh... dulu masa aku sklh kelas tmbhan sentiasa penuh murid...Ini la murid & ibu bapa skrg...x ambil berat terhdp pelajaran anak2... Dalam hati saya berharap agar KPM buat semula sistem murid yg x lulus thn 6 x yah naik sklh menengah hahahhaa...baru tahu...

Aku dah la ngajar kelas belakang... lagi sakit hati huhuhu... sakit hati kat bebdk sbb malas...aku explain mcm satu kelas dgr...bila buat latihan asyik tanya lepas tu n lepas tu...yg lg teruk...tggu jwpan time sesi perbincgan huhuhuhu...

Ni nak share menu hari ke 3

Breakfast
Telur dadar 2 biji + timun jepun

Lunch
Nasi lemak atkin..., mcm mana tu?

Bahan2 nasi:
Kobis bunga 100-200gm
Santan
Telur sebiji
Separuh bwg merah
Setgh cwn air

Caranya:
Didihkan air
Masukkan kobis bunga & bawang hgga air agak kurang
Masukkan santan kacau rata
Masukkan telur~untuk lbh pekat
Dah agak kering/ pekat padam api,,,

Bahan2 sambal:
Cili kering blend
Bawang merah blend
Cuka
Garam
Stevia
Ikan bilis

Caranya:
Tumis bwg merah
Setelah bawang garing, masukkan cili blend
Bila cili kering dah masak masukkan cuka, garam, stevia
Rasa...kalau dah sedap masukkan ikan bilis...

Sy punya sambal tu... sy blend je ikan bilisnye hihihihi
Hidangkan bersama timun atau telur atau ikan bilis..
Jemput makan semua..,,


Dinner
Ikan susu bakar
Sayur Pak Choy celur...
jirus minyak zaitun sikit dan
tabur bawang putih goreng sikit

No comments:

Post a Comment